The Infamous Middle Finger



Saturday, August 27, 2011 | 0 comments (+)




Gintell
BRAVIA home teater set
Sony Experia Arc
iPhone 4
Sony Ericsson Satio
Samsung Ultra Music Phone Limited Edition
3 gitar adik aku (Ibanez, Takamine & kapok)
Amp Marshall + pedal
everyroom ada aircond (4rooms) dan living hall
PS3 abg aku
1 dekstop
2 laptop (acer + compaq)
1 notebook (HP)
Astro Beyond
3 kereta (Chevrolet, Renault dan New Saga)
2 motor ( EGO baru, EGO lama)
etc.

what? aku belagak? it's ok. kat sini bukan aku nak belagak ka apa. sbb aku tau, smua benda kat atas ni, ada jugak kat umah ampa semua kan. benda ni aku nak ckp, aku sgtsgtsgtsgt hairan, mcmana kami sekeluarga atau lebih tepat mama abah, dapat beli semua ni. lainlah macam ampa, anak DATO', makbapak keja besaq, executive! sedangkan, kalau gabung dua2 gaji mama abah aku, TAKSAMPAI pon 5 figures, xsampai pon 10k! 


my Super MAMA!

aku penah tnya mama, "mama, hari2 kita makan luaq, makan pon bukannya murah, bukannya dekat2, kadang2 kita p jengok abah kat perlis, kita ronda perlis, pastu bosan2 kita p kedah cari makan. pastu mama abah abang amik alia tiap2 minggu kat UTP, 2jam30minit, minyak lagi, tol lagi, jumaat amik, ahad antaq. bykkkkk tu pakai duit ma. hmmmm. gaji mama plak xsmpai RM _ _ _ _ kan?" mama jawab, "ye, adik". aku tnya lagi, "pastu? mcmana mama abah leh afford semua ni". mama jawab tapi kali ni sambil tersenyum "ni semua rezeki untuk anak-anak mama jugak". kali ni aku betul2 SEBAK! aku terus masuk bilik, dan aku nangis. ampa nampak tak semua tu??! mama xpernah merungut duit mama abeh, malah mama boleh kata ni semua rezeki anak-anak mama. Ya Allah, aku sangat bersyukur pada-MU Ya Tuhanku! aku sgt sayang family aku, smpaikan aku sanggup ketepikan apa saja demi family aku. pantang ja cuti, misti aku direct balik umah! xpercaya tnya kawan-kawan baik aku. Rumah ku Syurga ku, ayat yg paling aku suka! kalau boleh hari2 aku nak dok umah. sbb bosan kat umah, tak sama dgn bosan kat tempat lain! 


my Duper ABAH

ampa semua tahu x? abah aku kerja kat Perlis tapi pejabat dia kat Kedah. means, Jumaat cuti Ahad kerja (ikut Kedah). so, abah mmg dok sewa umah ngan beberapa kawan dia kat Perlis. penah sekali tu aku tnya abah, "abah, abah kerja perlis. Khamis abah balik penang (umah), Ahad lepas subuh, abah dah kena p balik Perlis. abah tak penat ka? abah tamau mintak tukaq kerja penang?" abah jawab, "abah nak tukaq p penang, tapi bos abah ckp, dia tamau kehilangan pekerja berpengalaman mcm abah, lgpon kalau tukaq p penang, gaji abah ada berubah sikit. so, abah amik keputusan, kerja sana, biaq penat, asalkan smua ni berbaloi utk anak2 abah. penat tu mmg penat, sayang. tapi bila abah balik umah, tgk muka anak-anak abah, terus ilang penat abah. alia tak rasa lagi, nnt alia dah besaq, alia rasa la." kata abah sambil senyum. haish! sgt menyentuh naluri aku. SEBAK! abah sambung lagi, "nnt, bila alia dah berjaya, jgn lupa mana asal-usul kita, siapa saudara kita, ingat smua tu. lagi satu, makin tinggi gaji, makin jauh kita dgn keluarga. apa2 pon nnt kerja alia, jgn terlalu mengejar duit, smpai kita terlupa akan keluarga." aku hangguk dan hampir menitik ayaq mata. aku tahan ja. HUHUHUHU! ;'(

my Super Duper Family!

impian aku ;
aku harap bila satu hari nnt bila aku dah berkeluarga, aku akan layan anak aku seperti mana mama abah menjaga aku. takdak sapa boleh jadi HERO dan HEROIN sehebat mama abah aku! aku sgt syg mereka.YA ALLAH, ampunilah segala dosa ibubapa ku Ya Tuhanku. aku sgt menyayangi mereka berdua! ;')

nasihat utk semua ;
sayangilah ibubapa anda. kerana mereka lah kita ada di dunia ini. jgn lah lupa ibubapa anda dalam setiap doa. amin~




Labels: ,






Older Post | Newer Post



>

Sapa nama ?



Aku alia.
Aku 24 ontheway to 25.
Dan aku takleh terbang.
+_+


Songs on Playlist


1008779z7s7kftefv.gif

1. Wann - Aku, Dia & Lagu
Ku bertemu hanya semalam,
Ku berkata hanya sepatah,
Ku terlupa serata alam,
Kini ikatannya cinta.


2. Astrid - Mendua
Ku tak habis pikir kurangku dimana,
Kau tegar melepaskan aku,
Jauh ku menatap namun terlalu jauh,
Imajinasiku terberai.


3. Nina Zilli ft. Giuliano Palma - 50mila
Cinquantamila lacrime non basteranno perchè,
Musica triste sei tu dentro di me,
Cinquantamila pagine gettate al vento perchè,
Eterno è il ricordo, il mio volto per te.





Mai beletiaq kat sini

1008779z7s7kftefv.gif


Keluarga Tercinta



Rewind

ALHAMDULILLAH~
they used to be my tadika-mate. (:
missing you, pudding.
MANA MAK? **sayangi lah ibu anda~
model tidak berbaju?! nampak nipples?! nipples kec...
oh LIEYA~ **tiba2 rasa mcm nak wat entry pasal ang...
15 Acronyms yang kita dengar hari-hari, but we nev...
Once upon a time, there was a cute little girl ......
I always say how I don't need you ; But it's alway...
No wonder Datuk LeeChongWei couldn't beat him!